Kruikenloop 10 km Carnaval

Het doel van dit voorjaar nadert, over 2 weken loop ik de CPC in Den Haag. Daar is het doel om onder de 1:30 te lopen op de Halve Marathon. Als wedstrijdprikkel stond er vandaag een 10 km wedstrijd op de planning. Vorige week liep ik qua weektotaal een marathon en na 3 intensieve trainingsweken was deze week een rust week.

Alaaf, het is ook carnaval. En in Tilburg combineren ze dit met een hardloopwedstrijd. Het is een wedstrijd over 15 kilometer en prestatielopen over 5 en 10 kilometer. Plus een jeugdwedstrijd over 1.111 meter. Het startschot klonk om 11.11 uur, carnaval ten top.

16996134_1268965356527258_7815856813278021136_n

 

Het was echt haasten om op tijd te zijn. Door file / wegafsluitingen / omleidingen / verkeerd rijden had ik mijn warming up al gedaan voordat ik mij had ingeschreven in de plaatselijke voetbalkantine. De carnavalskrakers schalden uit de speakers en er werd al rijkelijk bier geschonken. Snel omkleden, startnummer opspelden, spanningsplasje doen en naar de start.

Het was een drukte van belang en kon niet echt meer vooraan starten. Het startpistool weigerde, maar het woordje ‘start’ uit de mond van de starter was voldoende om de meute in beweging te krijgen. Om me heen liep iemand in een bananenpak, iemand als een mummie achter een rollator, een piraat, een Duitser in lederhosen en nog veel meer uitgedoste mensen.

16996415_1243990982321366_4847534885225716301_n

In de eerste kilometer was het even zoeken naar het tempo en het inhalen van mensen. De tweede kilometer ging over een pad met kasseien aan de zijkanten en in het midden een pad van kleine klinkers, dus liep iedereen in een lang lint. Daar ging het tempo iets naar beneden, maar niet schokkend. In de derde en vierde kilometer schoof ik in de tegenwind langzaam verder naar voren, hoppend van groepje naar groepje.

De vijfde kilometer begon met een pad van ruim een halve kilometer onverhard, waar ik ook lekker tempo kon houden en een paar dames in kon halen. Het parcours was voor alle afstanden hetzelfde, dus na 5 kilometer ging ik mijn tweede rondje in. Vlak voor het begin van het tweede rondje kon ik net een gaatje dichten naar een groepje van 6 lopers die mooi rond de 3:45 min/km liepen.

In de kilometers die volgden schoof ik langzaam naar voren in het groepje en toen het paaltje met 8 kilometer voorbij kwam besloot ik nog iets te versnellen en liep ik langzaam van het groepje weg. Inmiddels haalden we de achterhoede van de 5 kilometer wedstrijd ook in en kwam ik de mummie achter de rollator ook weer tegen.

16996434_667660823435880_5205334472395272075_n

De laatste kilometer was zwaar, maar ik kon goed tempo houden en toen ik afsloeg richting de finish baalde ik ervan dat er een hoop 5 km gezelligheidlopers aan het finishen waren. Maar toen ik over de finish ging zag ik 37:.. staan, dat betekende dus een PR!

Nadat ik mijn horloge had uitgezet en even wat was bijgekomen zag ik 37:50 staan. Na wat vragen bleek ik derde te zijn geworden op de 10 kilometer en had een nettotijd van 37:48 gelopen! Met de vorm zit het dus wel goed. Nu nog even een lekkere pittige trainingsweek en dan een rustige week in aanloop naar 12 maart, de Halve Marathon bij de City-Pier-City in Den Haag!

keep-calm-en-nog-2-weken

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijden en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie