Lekker gelopen in Papendrecht

Ruim anderhalve week geleden heb ik weer een heerlijke wedstrijd in Papendrecht gelopen. Deze keer was het de 5 km bij de Wim Hol Memorial. Een wedstrijd om de hoek bij m’n werk en de 10 km wedstrijd van die dag was onderdeel van een reeks met wedstrijden uit de regio.

Het weer was fantastisch, weinig wind, lekker zonnetje en een graadje of 12. Mooie plek en tijd voor een goede prestatie. Mentaal kon ik dat zeker wel gebruiken, aangezien de laatste wedstrijd niet echt heel erg lekker was gegaan. Maar de omstandigheden de schuld geven net als bij die wedstrijd zou vandaag dus niet gaan.

Na een rustige warming-up naar het startvak gegaan en daar al wel een paar snelle jongens gezien, dus ik wist dat de dagprijs onhaalbaar zou zijn, iets wat het eigenlijk meestal is. Iedereen stond nog rustig te kletsen en de speaker was volgens mij ook niet echt uitgepraat, toen ineens het startschot klonk. De zus van Wim Hol had denk ik haast of wist nog niet helemaal hoe het startpistool werkte. Maar weg waren we.

Eerst een rondje baan, daarna het sportpark af en een heel bekend fietspad op. Dat fietspad gebruikte ik als scholier namelijk ook dagelijks. Meteen waren de verhoudingen duidelijk en ik lag op een 6e plaats. Ik zorgde dat ik niet te hard van stapel liep, maar toch ging de eerste kilometer in 3:36.

wim-hol-memorial-2016

Foto Arjan Baggerman – Eagle Fotografie

De benen waren dus goed, stukken beter dan de vorige wedstrijd. In de tweede kilometer haalde ik een andere loper in en kon ik m’n tempo goed vasthouden met 3:44. In de derde kilometer had ik een klein beetje wind mee en die kilometer ging in 3:40. Als ik dit kon volhouden zou er zelfs een PR inzitten.

Maar de benen begonnen nu toch wel zeer te doen en ik liet het tempo iets zakken. De vierde kilometer in 3:48. De laatste kilometer werd nog zwaarder en na 3:55 piepte mijn horloge dat ik er 5 kilometer op had zitten. (Na 18 minuten en 41 seconden.) Maar ik moest nog meer dan een halve ronde op de baan tot aan de finish. Na 19 minuten en 36 seconden ging ik over de finish.

Ik kon dus terugkijken op een mooie race, die voor het mooie net 250 meter te lang was. En een goede 5e plaats met als herinnering een lekkere fles ambachtelijke Papendrechtse appelsap.

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijden en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

