3x Schoonhoven

Vandaag mijn eerste wedstrijd gelopen in 2016. Het was een race tegen de klok en mezelf. De wedstrijd begon om 12:45, dus het was meteen uit de kerk de auto in en op het laatste moment inschrijven, omkleden en naar de start. Het paste allemaal precies.

Het was voor mij de derde keer dat ik bij Avantri in Schoonhoven een wedstrijd liep. De eerste keer was bij de Dijkloop in 2013, waar ik me stuk beet op mijn PR op de 10 km en net naast het podium eindigde. De tweede keer was op de valreep ook nog in 2013. Op Oudejaarsdag liep ik bij de oliebollenloop op de 15 km net boven het uur. Terwijl ik mijn zinnen had gezet op een tijd onder het uur.

Vandaag had ik officieel geen verwachtingen, aangezien ik na een half jaar kwakkelen met blessures eindelijk weer een wedstrijd kon gaan lopen en pas ruim een maand weer serieus aan het trainen ben. Maar eigenlijk wilde ik ‘gewoon’ onder de 19 minuten lopen. Met dat idee ging ik ook van start.

De omstandigheden waren pittig. De zon scheen lekker en er stond een pittige wind. Het stuk met tegenwind was in de eerste 2,5 km, op een dijk. Dat was afzien, ik probeerde te temporiseren, maar aangezien ik op de tweede plaats liep, wilde ik niet te veel inhouden. Maar die rekening kreeg ik even later gepresenteerd. Net over de helft merkte ik dat de tank leeg aan het raken was en liepen de mannen die op de dijk keurig achter me liepen me voorbij en van me weg.

Vanaf dat moment was het mentaal knokken geblazen, zeker toen er meer mensen me inhaalde en ik zelfs buiten de top 5 kukelde. Met een enorm oplopend schema wist ik de finish te bereiken in 19:34, een evenaring van mijn slechtste tijd ooit op in 5 km wedstrijd. Dus op een of andere manier is Schoonhoven geen plek waar ik boven mezelf kan uitstijgen. Nu de komende tijd weer lekker verder trainen en zorgen dat ik meer inhoud krijg om begin oktober in Papendrecht een nieuwe poging te doen.

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijden en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

