Geuzenloop 5 km in Vlaardingen

Vandaag was het zover, mijn 2e wedstrijd van 2015. Na een medische ingreep met complicaties in juni heb ik sinds eind juli weer rustig mijn trainingen opgebouwd. Inmiddels is het dus tijd voor weer wedstrijden kunnen lopen. In een weekend met de Vredesloop in Den Haag en de van Dam tot Dam loop, koos ik juist voor een kleine wedstrijd bij AV Fortuna in Vlaardingen.

StartGeuzenloop

Het hoofdnummer van de dag was de 15 km, maar er was ook een prestatieloop over 5 km. Een mooie afstand om de wedstrijden weer mee op te pakken. In gedachten liep ik de hele week alweer rond met mijn onverwachte PR bij de Verkerkloop in mei, die ik liep na een korte opbouw periode. Ook droomde ik van een overwinning, omdat ik verwachtte dat het startveld niet al te sterk zou zijn.

Bij de start stonden ongeveer 150 man, met een paar bekende gezichten die in de regionale top mee lopen. Ik hoopte maar dat ze allemaal de 15 km zouden lopen, aangezien de 5 en 15 km tegelijk zouden starten. Na het startschot liep ik soepel voorin mee en zag 3 man voor me lopen. Na ruim een kilometer zag ik de splitsing aankomen waar de 5 km lopers van de 15 km lopers gescheiden zouden worden. De eerste loper was een 15 km loper, maar de nummer 2 die op 30 meter voor me liep ging net als ik rechtsaf.

Ik merkte dat ik langzaam al wat minder soepel begon te lopen en zag de loper voor me langzaam steeds verder van me weg lopen. Achter me zag ik niemand, dus ik legde me al snel neer bij een tweede plaats. De eerste km ging op PR snelheid, alleen zaten er wat kleine heuveltjes en draaiden we een onverhard pad op, iets waar ik totaal niet op gerekend had.

FinishGeuzenloop

Ik hield mijn snelheid nog aardig vast en zag de loper voor me op ongeveer 100 meter voor me blijven lopen, waar ik een beetje van begon te balen. ‘Had ik hem nou maar meteen bijgehaald’ en ‘Hier laat je je kans op een wedstrijd winnen liggen’ maalden door mijn gedachten. En dat is niet goed voor je snelheid. Ik zakte langzaam terug in snelheid en de laatste km ging zelfs 20 seconden langzamer dan de eerste.

HuldigingGeuzenloop

Maar ik finishte dus als nummer 2 in een tijd van 19:42, waarbij ik kort na de finish nog door de man met de microfoon gevraagd werd hoe het was gegaan. Volgens mij kwam er weinig zinnigs uit. Het parcours was wel 150 meter te lang, maar met een tweede plaats mag ik ondanks alles gewoon tevreden zijn.

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijden en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

