Bevrijdingsloop Alblasserdam

De naam van dit evenementje paste wel heel goed bij mijn gevoel. Het voelt als een bevrijding om weer aan loopevenementen mee te doen. En het was relatief dichtbij en qua afstand was het ook een mooie instap van 4 km. Er was ook de mogelijkheid om 2 of 3 keer het rondje te lopen, dus 8 of 12 km.

Alhoewel ik een goede nacht had gehad, was de wedstrijdstress de hele dag al te merken. Zeker toen ik thuis kwam uit mijn werk bleef ik naar de wc gaan en voelde ik me gespannen. Ik was daarom ook ruim op tijd aanwezig en kon dus rustig warmlopen. Het was ook niet heel erg druk, dat was wel lekker. Zeker aangezien het parcours alleen over fietspaden ging.

Ik had werkelijk geen idee waar ik toe in staat was, omdat de trainingen de afgelopen weken zo verschillend waren. De ene training ging zo soepel, terwijl andere trainingen op het tandvlees gingen. Daarom had ik me voorgenomen om rustig te starten op 4:00 min/km en te zien hoe mijn lijf reageerde.

De start was erg rommelig, gelukkig had ik mijn Garmin al wel in de aanslag, want vanuit het niks klonk het startschot. Omdat ik op de eerste rij stond, liep ik meteen vooraan en met de fietser vlak voor me ging ik veel te hard van start, ik zag na 200 m dat ik op 3:20 min/km liep, dus nam rustig aan wat gas terug. Maar de eerste km ging nog steeds in 3:40.

Gemaakt door Adri Vollenhouw

De wind had in de polder tussen de molens van Kinderdijk vrij spel en na de eerste km kreeg ik duidelijk wind mee, hierdoor nam ik wat gas terug maar behield ik mijn snelheid. Ik bleef hierdoor op kop lopen. Na 2,5 km werd ik bijgehaald en voorbij gelopen en begon ik de tol te betalen voor de snelle start, maar door de wind die schuin van achteren kwam kon ik nog aardig tempo houden.

De laatste kilometer was met wind tegen echt geen pretje, maar al met al wist ik die ook nog onder de 4:00 min/km te houden en klokte ik af op 15:05 min op 4 km. Ik mag hier niet ontevreden mee zijn en kan hier mooi op verder bouwen richting een aantal 5 km wedstrijden. Doordat het een prestatieloop was met de 12 km als speerpunt werd er geen klassement opgemaakt over de 4 km. Wel jammer want ik had dat klassement gewonnen, omdat degene die me voorbij gegaan was doorliep voor de 12 km.

https://www.endomondo.com/workouts/516782432/2924303

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijden en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

