Rennen in Singapore

Afgelopen week heb ik voor mijn werk in Singapore gezeten. Lekker weekje met werkdagen van 12 uur of meer. Maar heb voor mezelf de ongeschreven regel, dat ik als ik op reis ben voor mijn werk, dat ik altijd een rondje wil hardlopen. Dus ook deze keer op zoek gegaan naar een route in de buurt van mijn hotel.

Ik had voor mijn vertrek al een beetje gekeken naar de locatie van mijn hotel, dacht mooi te kunnen starten vanaf mijn hotel. Maar toen ik aankwam bleek het niet echt handig. Aangezien het ongeveer de straat met de meeste stoplichten was die ik ooit ben tegengekomen.

Ik had even zitten rondneuzen op Google voor plekken in Singapore om lekker te kunnen lopen. Op deze site stond meteen een route in Marina Bay bovenaan en gelukkig zat ik daar nog geen km vanaf: http://singaporeruncan.blogspot.nl/

Marina Bay

Op deze plek hebben de Jeugd Olympics voor het eerst plaats gevonden en is een mooie plek om hard te lopen, want 1 rondje om dit gedeelte van de baai is ongeveer 3 km. En aangezien ik voor het eerst sinds mijn opbouwen weer 30 minuten aan 1 stuk zou gaan lopen, zocht ik een plek waar ik ongeveer 6 km zou kunnen lopen.

In Houston had ik al uitgevonden dat je op een warme plek het best vroeg in de ochtend of laat in de avond kon gaan lopen. Met temperaturen boven de 30 graden was het voor mij een mooie hitte training. Een ander punt was dat mijn richtingsgevoel met al die hoge gebouwen toch wel veel moeite had om de weg te vinden.

De weg ernaar toe was een leuke warming up met al die stoplichten, maar onderweg hoopt ik maar dat ik goed zou lopen in het rondje en niet verkeerd zou lopen, omdat ik dan meer dan 10 km onderweg zou zijn. Maar toen ik aankwam op de plek waar ik wilde starten, viel die last van mijn schouders. Want het was gewoon gruwelijk druk, met hardlopers. Een regelrechte hardloopattractie.

Singapore-Republic-of-Singapore

Meestal vind ik het erg als ik twee keer eenzelfde rondje moet lopen in een training en trappen probeer ik te vermijden. Dit was allebei het geval, maar het was een leuk rondje om te lopen, met twee bruggen en lopen over verschillende boulevards. De hitte was het enige wat tegenviel, dus als je in Singapore de gelegenheid hebt om hard te gaan lopen, is het rondje om Marina Bay zeker een aanrader.

https://www.strava.com/activities/286235562

En het grappige van zo’n plek met veel hardlopers is dat op Strava het altijd een leuk segment is. Binnen de maand April ben ik zelfs de nummer 2 op dit rondje. Niet verkeerd voor een rustige duurloop!

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Trainingen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Rennen in Singapore

  1. Mari Durieux zegt:

    een van de fijnste dingen, lopen aan de andere kant van de wereld.

Geef een reactie

