Waar sta ik?

Radiostilte, ja dat is het wel hier op mijn blog. Maar zo aan het einde van het jaar kriebelt het wel weer om wat te schrijven over waar ik sta. Een mooi moment om te kijken hoe de afgelopen verlopen is, om te zien waar ik nu sta en om te kijken hoe het komende jaar eruit gaat zien.

Het is niet gek dat er hier niet heel veel gebeurd is de afgelopen maanden, want op het gebied van hardlopen is er bij mij ook niet heel veel gebeurd. In de afgelopen twee maanden heb ik nog geen 50 km gemaakt in mijn trainingen, iets wat ik voorheen ongeveer in twee weken liep.

Found it on Pinterest

De reden hierachter is dat de behandeling voor mijn darmen meer prioriteit heeft dan hardlopen op dit moment. Ik hoor je denken, wat hebben je darmen nu weer met hardlopen te maken? En het antwoord hierop is mijn lever. Volg je me nog? Waarschijnlijk niet.

Tijdens het hardlopen maak je als je boven een bepaalde hartslag traint adrenaline aan, een stofje dat je lijf helpt om goede prestaties te leveren. Maar het is ook een stof die door je lever afgebroken moet worden. In mijn darmbehandeling ben ik op het punt dat ik een schoonmaaktoer aan het doen ben, alle opgeslagen afvalstoffen tot in mijn cellen worden er nu uit gewerkt.

Hierdoor heeft mijn lever het al best druk, dus als ik er nog in hoge mate adrenaline aan toe ga voegen, dan krijgt hij het nog drukker. Plus dat adrenaline voorrang krijgt ten opzichte van de afvalstoffen van mijn darmen. Dus ik kan wel hardlopen, maar het is niet verstandig.

Het ziet ernaar uit dat het de komende tijd ook niet direct gaat veranderen, dus ik ga gewoon rustig door met af en toe wat rustige kilometers maken en zodra ik klaar ben met de schoonmaaktoer ga ik eens kijken welke doelen reëel zijn voor 2015.

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

