Harbourrun 2014

Afgelopen zondag was het voor het eerst in mijn leven zover, een hardloopwedstrijd die bekend staat als een obstakelrun. Via het werk aangemeld en dus met een logo op mijn buik lopen. Want het startnummer zat om mijn enkel, een enkelband met tag.

Qua grootte was het een leuk evenement, er deden 3000 mensen mee, maar om de wachtrijen bij de obstakels niet te lang te laten zijn, waren er 8 verschillende heats. Eerst verzamelen op kantoor wat om de hoek zit, vlakbij de start. Leuk om weer nieuwe gezichten te zien en mensen in hardloopkleren te zien die je nooit verwacht.

Het doel voor mij was op rustig tempo uitlopen, gelukkig word ik daar wel beter in om ook bij evenementen rustiger te lopen. Was wel blij dat we als groep achterin het startvak stonden, maar toch kon ik het niet laten om wat naar voren te kruipen. De gezamelijke warming up vond ik wat overdreven, dus maar wat met mijn buurman gepraat over welk tempo te lopen.

Bij de zevenheuvelenloop hadden ze een zandloperstart om de lopers meteen in de eerste km niet te dicht op elkaar te laten lopen, hier was het onder een paar netten door tijgeren. Het viel me niet tegen, alleen zag ik toen ik na 200 lopen omkeek, dat de meeste mensen van mijn bedrijf er nog onderdoor moesten, dus toen maar besloten om samen met een collega die er al wel onderdoor was door te gaan.

Hij liep normaalgesproken 44 minuten op de 10 km, dus een lekker tempo om mezelf niet helemaal stuk te lopen. Bij de volgende hindernis stonden we alsnog in de rij, we mochten door een container die voor de helft gevuld was met autobanden heen. Meteen zag ik de gemiddelde snelheid naar boven de 6 min/km stijgen, maar dat vond ik niet erg.

 

Een fender

In totaal moesten we 22 obstakels nemen en dat ging beter dan ik verwachtte. Alleen een rondje om een magazijn met een gevulde zandzak was pittiger dan ik dacht, terwijl de monkeybars veel makkelijker gingen dan ik dacht. De obstakels nam ik sneller dan mijn collega, dus kon erna elke keer even wachten om op adem te komen.

Maar het mooie is ook dat je elkaar moet helpen en geholpen moet worden. En je komt niet zo snel een 3 meter hoge muur tegen of een fender, hooibalen, ballenbakken, laag gespannen netten, 2 containers met een net ertussen tijdens een hardloopwedstrijd. Opzich nog lekker kunnen doorlopen en uiteindelijk de 11.2 km afgelegd in 1:07 uur, goed voor een top 150 notering in een veld van 3000.

Even een linkje voor een impressie: https://www.youtube.com/watch?v=NjH-74BXWZ4

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijden en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

