Safety first!

Gisteravond had ik het geluk dat mijn darmen niet protesteerden en ik daardoor heerlijk een rondje kon gaan lopen. Heerlijk voor de derde keer op mijn nieuwe schoenen over het asfalt zweven en proberen te genieten van het langzaam lopen. Mijn nieuwe schoenen zijn na de Brooks Defyance 5 en de Brooks Defyance 6, heel verrassend de Brooks Defyance 7 geworden.

Nieuwe schoenen

Omdat ik komende zondag met mijn werk een obstacle run van 10 km in de Rotterdamse haven ga lopen, heb ik gisteren een rondje van ruim 6 km gelopen. Na ruim 2 jaar hardlopen ken ik de rondjes in de buurt wel, dus besloot ik een keer mijn rondje in tegengestelde richting te lopen.

Maar toen ik de steeg uit liep om warm te lopen bedacht ik me dat ik geen reflecterende kleding of lampjes droeg en het om kwart over 8 echt al wel donker is. Ik had geen zin om om te keren en ze toch te gaan halen, maar had ook geen zin om een gevaar op de weg te vormen.

Dus heb mijn rondje zo aangepast dat ik alleen op fietspaden, voetpaden of een woonerf heb gelopen. Grappig om zo te merken dat er naast de bekende hardlooproutes er ook leuke afwisselende routes op voetpaden zijn, die zeker voor trainingen die niet op tempo gaan een goed alternatief zijn. En heb weer een paar nieuwe straten in mijn wijk leren kennen.

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Trainingen en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

