Lunch – Broodloos

Inmiddels eet ik alweer een half jaar onder andere glutenvrij. De vraag die me het meest wordt gesteld gaat vaak over brood. ‘Eet je dan glutenvrij brood?’ En nee, ik eet geen glutenvrij brood, tenminste bijna nooit. De verbazing die bij mensen op hun gezicht staat is dan soms wel grappig om te zien. ‘Maar wat eet je dan?’ is eigenlijk altijd de vraag die er meteen op volgt.

In een vorig blog heb ik jullie al kennis laten maken met mijn ontbijt. Die mueslirepen vormen nog steeds mijn ontbijt en begin steeds meer te variëren met verschillende soorten gedroogd fruit, andere soorten noten. Dus heb eigenlijk meer variatie in mijn ontbijt dan toen ik nog wel brood at.

Mijn lunch is eigenlijk heel simpel, ik eet gewoon nog een keer warm, het prakkie van de avond ervoor. We koken ’s avonds gewoon de dubbele hoeveelheid en daardoor is de magnetron op het werk mijn grote vriend geworden. Het levert aan tafel eigenlijk altijd wel gesprekken op over de kookkunsten van mijn vrouw. Eigenlijk altijd in positieve zin dat men wil ruilen.

We hebben om het praktisch maken een grote voorraad met opbergdoosjes, die waterdicht afsluiten. En we zorgen ook dat er altijd een paar maaltijden in de vriezer liggen, voor het geval dat het niet lukt om meer te koken. En voor als we een maaltijdsoep eten, hebben we ook een paar thermosflessen met een grotere opening, waarin de soep echt heet blijft.

Thermosbeker

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Voeding en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

