Polderrun in Bleskensgraaf

Gisteren heb ik aan een bijzonder evenement mee gedaan. Niet een doorsnee race met de geijkte hardloopafstanden. Geen run waar het ging om kleurtjes of obstakels. Nee, het was een loop waarvan het inschrijfgeld bestemd was voor een goed doel.

Er was wel tijdwaarneming aanwezig, maar geen registratie van finishtijden. Op facebook had ik gezien dat er sowieso 18 mensen zouden gaan, dus ik verwachtte eigenlijk een klein deelnemersveld. Maar vlak voor de start zag ik toch dat er flink wat mensen er op af waren gekomen, ik schat tussen de 100 en 200.

Toen ik net was aangekomen zag ik een ploeggenoot van de Roparun ook aan komen rijden. Leuk om bij te kletsen en te merken dat we het allebei als een trainingsronde zouden zien, aangezien hij voor een marathon aan het trainen was en morgen nog even 30 km zou lopen. Dus het plan was om samen de 12 km te lopen.

Het weer was prachtig, ook al voelde je elk zuchtje wind in de polder. De eerste kilometer was dan ook pal wind tegen. Vanuit gewoonte was ik vooraan gestart, wat eigenlijk niet hoefde. Ik startte op een te hoog tempo en liet me daarom terugzakken en werd door een man of 10 ingehaald. Maar van mijn ploeggenoot was nog geen spoor, dus maar op een rustig tempo van 4:30 min/km verder gelopen.

Na 2 km sloot mijn ploeggenoot aan en liepen we samen op hetzelfde tempo verder. Het werd zo een gezellige tempo duurloop. De polder was uitgestrekt, maar het was wel een leuke afwisseling en qua verkeer was het ook nog rustig. Na 6 km kwamen we weer een beetje terug in de bewoonde wereld en op het stuk waar we wind tegen hadden liepen we in de beschutting van Bleskensgraaf.

Na 7 km gaf mijn maat aan dat hij het tempo te hoog vond, maar ik voelde me elke kilometer sterker worden. Dus heb nog 2 km voor hem uit de wind gelopen en toen we een loper voor ons inhaalde op 9 km liet hij me lopen. Toen kon ik het niet laten om de rest van de wedstrijd op een tempo van 4:00 min/km te lopen. Hierdoor schoof ik nog wat plekjes op en kwam ik na 11,2 km en 49:36 over de finish.

Kaartje en splits

Kaartje en splits

De opbrengst van deze loop gaat naar de stichting Compassion, die het geld gebruikt om in Thailand onder meer watervoorzieningen en speeltoestellen te realiseren en vaardigheidstrainingen voor ouders te verzorgen. Deze zijn bestemd voor vluchtelingen in het grensgebied tussen Thailand en Myanmar. En ik wil Diana Vlot ook veel succes wensen met haar Halve Marathon in Thailand!

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Trainingen, Wedstrijden en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

