Hardlopen is avontuur zoeken

Doordat ik vanwege mijn darmen rustiger aan doe met hardlopen, volg ik ook geen schema meer. Ik probeer 1 of 2 keer in de week een rustig rondje in te plannen. Vorige week voor het eerst op gevoel gaan lopen. Gewoon schoenen aantrekken, ongeveer een route uitzoeken en onderweg kijken waar je heen loopt. Op zich heb ik toen niet veel nieuwe wegen gevonden, maar het was wel even omschakelen.

Zonder schema lopen betekent voor mij ook dat ik niet op mijn snelheid hoef te letten, geen precies aantal kilometers hoef te lopen en dus meer kan genieten van de omgeving waar ik loop. Daarom gisteren maar eens rondgekeken op ‘Google maps’ en buiten mijn normale trainingsgebied een rondje gepland.

Vol goede moed in mijn hardloopkloffie op de fiets gestapt en even naar mijn zelf bepaalde startpunt gefietst. Nou, even? Dat viel even tegen, op de kaart leek het dichtbij en voor mijn gevoel was het ook niet ver. Het bleek alleen even 10 kilometer fietsen te zijn, enkele reis. Ik was rond 8 uur vertrokken met het zonnetje aan de hemel. Ook had ik er niet aan gedacht dat het langzaam eerder donker werd.

Dus toen ik begon met lopen, was het al aan het schemeren. Maar gelukkig liep ik in een mooie omgeving, langs het water en een golfbaan. In Rhoon gekomen was ik de weg een beetje kwijt en was blij dat ik mijn telefoon meegenomen had en zo kon ik de GPS aanslingeren om met al 9 km gelopen te zien dat ik nog 5 km moest tot waar mijn fiets stond. Inmiddels was het goed donker en kwam ik op wegen zonder verlichting te lopen, heerlijk in de rust.

Na 14 km gelopen te hebben kwam ik weer bij mijn fiets, maar toen moest ik nog 10 km naar huis fietsen en was het half 10 geweest. Rustig naar huis fietsen lukte niet, dus was het eigenlijk een beetje een duathlon training, geen run – bike – run, maar een bike – run – bike training van totaal 34 km.

Het liep anders dan gedacht, maar wel een avontuur rijker!

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Trainingen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

