Pannenkoeken eten!

Voor mij zit de vakantie er weer op, ben weer heerlijk thuis en kan komende maandag weer aan het werk. Ik zou heel veel kunnen delen van deze vakantie, maar wil met jullie kijken naar waar ik afgelopen woensdagavond gegeten heb. Jawel, in een pannenkoekenhuis, weet je wel zo’n restaurant waar je bijna alleen maar pannenkoeken kan eten.

Nu is het voor de meeste mensen een gewoon restaurant, maar voor mij is het vaak een plek om niet te komen. Want een reguliere pannenkoek bestaat uit: bloem, ei en melk. Dus valt het niet mee als je glutenvrij, lactosevrij en eivrij leeft. Verschillende pannenkoekenhuizen zal ik niet meer binnen gaan, bij 1 was het zelfs zo dat ze zonder blikken of blozen zeiden, dat ik wel daar kon eten als ik mijn eigen beslag meenam.

Maar bij Pannenkoekenhuis Bergzicht wisten ze wel raad met mijn eetpatroon en wensen! Ook werd mijn keuze niet verder beperkt, maar kon ik vrij kiezen op de kaart en zouden ze elke pannenkoek waar ik zin had met liefde voor me maken. Dus koos ik voor een hartige pannenkoek met champignons en ui, die ik met een eigen bakje stroop nog lekkerder kon maken. Die binnen 6 minuten al voor mijn neus stond!

Pannenkoek met champignons en ui

Pannenkoek met champignons en ui

Ook een pannenkoek met appel en rozijnen bestrooid met kaneel was een mogelijkheid. In vergelijking tot mijn eigen pannenkoeken waren ze licht van kleur, wat mij deed denken aan het gebruik van mais en rijstmeel. Gelukkig was de chef bereid om de ingredienten van deze mix met me te delen. Naast mais en rijst zat er ook aardappelzetmeel in, wat ook voor de binding zorgt.

Pannenkoek met appel, rozijnen en kaneel

Pannenkoek met appel, rozijnen en kaneel

Ik heb zeker genoten van de pannenkoeken, maar merkte wel dat er licht verteerbare voedingsmiddelen waren gebruikt. Maar dat kon mijn pret van het eten van een pannenkoek in een pannenkoekenhuis niet drukken!

Dus mijn tip voor de chef: Gebruik eens wat teff, boekweit of oerdiebonenmeel om de pannenkoek wat meer body te geven.

Mijn top: Echt fantastisch om zoveel mogelijkheden te hebben in jullie restaurant.

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Voeding en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

