Herstelzomer en herstelfrustraties

In de zomer zijn er altijd een stuk minder evenementen, dus mijn doel voor de zomer was om veel te trainen en de snelheidstrainingen weer op te pakken.

Want in de voorbereiding voor de RoPaRun stond alles in het teken van lang en langzaam. Maar ondanks dat toch twee PR’s rijker dit jaar.

Bij mijn PR op de 5 km en bij de Ekiden liep ik al met een pijnlijke bilspier, wat volgens mijn fysio over moest gaan met rust en rekken. Maar moest vooral goed luisteren naar mijn lichaam.

Vorige week had ik een conferentie waardoor ik door drukte ruim een week niet gelopen had, maar het rekken was er ook bij ingeschoten. Ik hoopte dat het nu wel weg zou zijn, maar helaas voelde ik die spier toch gisteren.

Ik wilde eigenlijk een rondje van 10 km doen, maar besloot er toch 5 km van te maken. Dus de komende week zal vooral in het teken van rekken staan en zal ik in Houston waar ik deze week ben misschien 1 rondje lopen.

En blijf ik vooral bezig met lunges, squats en opdrukken om mijn core en benen goed te trainen!

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Trainingen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

