Roparun 2014 – One team (1/3)

Voor de tweede keer in mijn hardloopleven mocht ik als loper meedoen aan de Roparun. Dit keer met het team Boskalis, team 79. Het team bestond uit 2 teams met 4 lopers, 2 fietsers, 1 chauffeur, 1 navigator en 1 fysio. Daarnaast waren er nog 7 andere teamleden die voor alle ondersteuning in de basiskampen zorgden.

Team met collega's

Team met collega’s

Op zaterdag verzamelden we rond de klok van 6 uur in de ochtend in Papendrecht om naar Parijs te vertrekken, waar we op 100 km voor Parijs eerst ons eerste basiskamp opzetten, de laatste voorbereidingen te treffen en vooral uit de zon probeerde te blijven.

In de voorbereiding had ik in twee bespreekmomenten de meeste teamleden al de hand geschud, maar ondanks dat we (bijna) allemaal collega’s zijn, kende ik er maar een paar. Dat maakte het zeker wel leuk om mensen te leren kennen door aan dit geweldige evenement mee te doen.

Eerste Basiskamp

Eerste Basiskamp

De teamspirit bleek al toen we inventariseerden wie er naast de mensen van ‘team 1’ nog meer de start wilden bijwonen, want het busje van ‘team 2’ had plek voor 9 personen,  dat er toen 11 mensen wilden gaan. Iedereen hielp mee alles klaar te zetten voor vertrek en er werd al flink gelachen, een prachtige sfeer!

De hitte van tegen de 30 graden zonder al te veel wind, dat zou de eerste hindernis worden op weg van Parijs naar Rotterdam. Gelukkig had het busje van ‘team 1’ een airco die je op temperatuur kon instellen en kwam de sfeer er al goed in. Ik liet voor we naar de start in Parijs vertrokken mijn rechterkuit nog even losmaken, want de nacht ervoor was ik met kramp wakker geworden. Volgens de fysio zat er een ‘strengetje’ in en eruit halen lukte niet helemaal.

Start in Parijs

Start in Parijs

De start was om 15.45 en dus heerlijk in de volle zon gingen we van start, met 4 teams tegelijk, die allemaal een gemiddelde van 11.2 km / uur hadden opgegeven en hoppa ik was als eerste het park af en liep eigenlijk wel lekker en voelde mijn kuit niet, een opsteker. De aflossingen gingen prima en voor we het wisten stond ‘team 2’ rond half 8 al klaar om ons af te wisselen. Veel mensen vroegen naar mijn kuit, maar ik kon ze gelukkig gerust stellen!

Over de grens in België

Over de grens in België

Het andere team draaide ook al zo goed en we mochten dus iets eerder dan gepland weer aan de bak, zo rond middernacht. Gelukkig was het goed afgekoeld en was het heerlijker lopen. En zo gingen eigenlijk alle etappes vlekkeloos, als het even minder ging, dan werd het in het team super opgevangen. Zo ging onze navigator even fietsen en een fietser nam een hardloopbeurt van een licht geblesseerde loper over en navigeerde de fysio ons helemaal de goede kant op.

Grens Nederland!

Grens Nederland!

Ondanks een paar keer flink tijd verliezen door miscommunicatie bij de wissels, verkeerd rijden & lopen, te laat aankomen bij wisselpunten, wachten op noodweer, kwamen we een uur voor op schema binnen op de Coolsingel! En van ons team kwam er niet 1 loper rennend over de finish, maar met 4 lopers, 2 fysio’s, 2 fietsers en 1 chauffeur.

Finish!

Finish!

We zijn gestart als collega’s, maar gefinisht als 1 team!

One Team!

One Team!

In twee volgende blogs zal ik mijn voeding en een hardloopanalyse beschrijven.

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Wedstrijden en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

