Op weg: van geboorteplaats tot woonplaats

De ongeschreven regel die ik mezelf opleg als het gaat om de Roparun, is dat ik minimaal een Halve Marathon in mijn benen moest hebben voor de start in Parijs. Sinds mijn blessure is dat ook mijn doel geweest. Vorig jaar heb ik deze voorwaarde gelopen in een wedstrijd, waar ik met een tijd van 1:32 uur een mooi PR heb neergezet.

1uur32

Aangezien de Roparun niet een wedstrijd op snelheid is, maar het gaat om het afleggen van de afstand op een afgesproken snelheid, heb ik dit jaar besloten om die Halve Marathon in training te lopen. Dit weekend was het zover, dat mijn ongeschreven schema aangaf dat ik 21,5 km moest lopen.

Alleen paste het niet helemaal in mijn tijdsplanning. Ik had een kampioenswedstrijd te coachen van mijn korfbalploegje, een open dag van mijn oud-werkgever en een verjaardag in Leusden, waar we zouden blijven eten. Dus mijn hardloopspullen meegenomen en me omgekleed voor we in de auto stapten. Ik had uitgezocht waar ik op de terugweg zou moeten uitstappen om precies die 21,5 km te kunnen lopen.

 

Gelukkig lag de route voor mij in bekend gebied, want na wat puzzelen kwam eruit dat ik vanuit mijn geboorteplaats, Hardinxveld-Giessendam, naar mijn woonplaats, Zwijndrecht, die afstand kon lopen. Dus het voelde eigenlijk ook als een symbolische tocht van toen naar nu.

Aangezien ik volgens planning ruim 7 kwartier onderweg zou zijn, nam ik naast de gedroogde abrikozen en vijgen ook mijn flessenriem met totaal 0,8l water met zout en suiker mee. Om te zorgen dat ik weer kon wennen aan het drinken bij het hardlopen. Het was weer mezelf dwingen om niet te snel te willen lopen, maar had al snel een lekker tempo te pakken.

HM 24 mei 2014

Gelukkig had ik ook lekker de mogelijkheid om viaducten, bruggen en andere heuveltjes te kunnen meepakken, want straks in Noord-Frankrijk is geen meter vlak. Het eten en drinken ging lekker en ik liep heerlijk langs de straat van mijn ouders, langs het huis van mijn oom en tante, op de route die ik altijd naar school fietste, langs het spoor waar ik altijd over naar de hogeschool ging, langs het huis van mijn broer en via het centrum van Dort de Zwijndrechtse brug (via de trap, hijg!) op naar huis.

Van mijn darmen ook weinig last, tot de laatste anderhalve kilometer, alsof mijn darmen snapten dat er weer een toilet in de buurt was en ik weer de mogelijkheid had om ze te legen. En zo tegen de klok van 11 uur en na ruim een uur en drie kwartier lopen, had ik mijn Halve Marathon voor de Roparun van 2014 er weer opzitten! Qua trainingsarbeid ben ik er klaar voor!

1uur45

 

Naast het sportieve component van de Roparun, is er ook het doel om geld op te halen voor het onderzoek naar Kanker. Als je dat wilt steunen, kan je via onderstaande link doneren:

http://www.roparun.nl/doneren.html?Team=490159

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Trainingen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Op weg: van geboorteplaats tot woonplaats

  1. Maarten zegt:

    Leuk… ik ga je blog zeker volgen.
    Voor de inspiratie: http://www.rebornrunning.nl/blog/

Geef een reactie

