2014 – Training op gevoel

Misschien is het voor jullie wel leuk om te weten waar ik sta op dit moment. Naast het zoeken met eten, is voor mij het hardlopen ook een beetje zoeken dit jaar. De start van het jaar was niet echt geweldig te noemen. Op oudejaarsdag sloot ik 2013 geweldig af door op de 15 km mijn PR met een minuut te verbeteren naar 1 uur 0 minuten en 24 seconden.

Officiële logo RopaRun

Mijn plannen voor 2014 waren ook groots. De RopaRun was het hoofddoel voor de eerste helft van 2014. Daarvoor was ik al flink wat trainingskilometers aan het maken, om in februari, maart, april en mei iedere maand een Halve Marathon te lopen en zo met veel kilometers in de benen van Parijs naar Rotterdam te lopen. En hopen dat het me zou lukken om 1 van deze Halve Marathons binnen de anderhalf uur te lopen.

Maar in de aanloop naar die wedstrijd op oudejaarsdag, merkte ik dat ik na mijn training steeds meer pijntjes kreeg. Na iedere duurloop had ik het gevoel dat de knieschijf van mijn linkerknie beurs of blauw was, terwijl er aan de buitenkant niet te zien was. Zo had ik dat ook na de wedstrijd op oudejaarsdag en dacht dat een weekje rust wel zou helpen, maar het ging niet weg.

Dus na twee weken toch maar naar de fysio gegaan en gehoord dat ik naast de dislocatie van de knieschijf ook een beginnende springersknie had. Meteen schoot de RopaRun door mijn hoofd en had ik die meteen al afgeschreven. Maar mijn fysio is zelf ook altijd betrokken bij een team van de RopaRun, dus ze verzekerde me meteen dat ik die RopaRun ging halen. Mijn knie werd prachtig voorzien van knalgele tape en met wat oefeningen kon ik 4 weken later weer beginnen met trainen.

IMG_20140207_114308

Ik kreeg wel een mooie uitdaging mee om rustig te beginnen met trainen en bijna niet op snelheid te trainen. Iets wat vooral in het begin wel heel erg moeilijk was. Maar wat ik wel merkte was dat als ik op een lager tempo mijn duurlopen deed, ik makkelijker de afstand kon uitbreiden. Dus in de eerste week van maart tikte ik de 10 km weer aan en in de eerste week van april de 16 km. Vooral in de lange trainingen loop ik vooral op gevoel en dat is heerlijk om je hoofd leeg te lopen.

 

En nu volgende week mijn eerste wedstrijd in mijn woonplaats Zwijndrecht: De Verkerkloop

Logo verkerkloop

Over allergenenhardloper

1984 | Christen | Getrouwd | Hardloper | Allergenenhardloper | Project Planner | IHK
Dit bericht werd geplaatst in Trainingen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op 2014 – Training op gevoel

  1. Pieter zegt:

    Ga je halen!

Geef een reactie

